یک گوشی در قالب صابون
هرچی تو بخوای
سرگرمی.دانلود.موزیک.برنامه

 

در رقابت هوشمندها ال‌جی هم به میدان وارد شده و گوشی‌های هوشمندی راهی بازار می‌کند که اگرچه در قد و قواره پیشرفته‌ترین گوشی‌های دنیا قرار نمی‌گیرند اما در رده متوسط‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند.


راشا : در رقابت هوشمندها ال‌جی هم به میدان وارد شده و گوشی‌های هوشمندی راهی بازار می‌کند که اگرچه در قد و قواره پیشرفته‌ترین گوشی‌های دنیا قرار نمی‌گیرند اما در رده متوسط‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند.

 

البته به نظر می‌رسد ال‌‌جی گوشی‌هایش را بیشتر به لحاظ طراحی ارتقا داده تا عملکردی. Optimus Me P350 یک گوشی هوشمند در رده متوسط‌هاست که طراحی بسیار زیبایی دارد و برای کسانی که به شکل و فرم گوشی اهمیت می‌دهند مناسب است.گوشی P350 برای نوجوانان طراحی شده، شبیه قالب صابون است و ظاهر زیبایی دارد و می‌توان گفت که این گوشی برادر جوان‌تر Optimus One است که محبوبیت زیادی یافت.

 

ویژگی‌های اصلی

گوشی Optimus Me P350 از چهار باند شبکه GSM و دو باند شبکه HSDPA پشتیبانی می‌کند.

این گوشی دارای صفحه نمایش 8/2 اینچی لمسی خازنی است و با وضوح تصویر 320×240 پیکسل از 256 هزار رنگ پشتیبانی می‌کند.

ابعاد این گوشی 5/12×53×108 میلی‌متر است و 130 گرم وزن دارد.

 

از دیگر ویژگی‌های P350 می‌توان به بلندگو، جک صوتی 5/3 میلی‌متری، 140 مگابایت حافظه داخلی، امکان ارتقای حافظه تا 32 گیگابایت با کارت microSD، پشتیبانی از GPRS، اتصالات Wi-Fi و بلوتوث و microUSB اشاره کرد.

دوربین این گوشی 15/3 مگاپیکسلی است و قابلیت نشانگذاری تصاویر و ضبط 24 فریم در ثانیه تصویر ویدیویی را دارد.

سیستم عامل این گوشی نسخه 2.2 (Froyo) است و از مرورگر HTML، رادیو FM با RDS و GPS با A-GPS پشتیبانی می‌کند.

 

قطب‌نمای دیجیتالی، امکان دسترسی به یوتیوب و سرویس‌های گوگل و پشتیبانی از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/WMA/eAAC+ و MP4/H.264/H.263/WMV و باتری 1250 میلی‌آمپری لیتیوم یونی از دیگر امکانات این گوشی است.

این گوشی در پنج رنگ صورتی، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز طراحی شده است.

اگرچه ظاهر گوشی به گوشی‌های ساده و ارزان قیمت می‌ماند اما یک گوشی آندروییدی است که از نسخه 2.2 Froyo پشتیبانی می‌کند.

 

طراحی

اولین چیزی که در طراحی P350 به نظر می‌رسد زیبایی آن است اما در طراحی اش به کاهش ضخامت یا وزن کم توجه نشده است.

این گوشی وزنی معادل 130 گرم دارد که برای یک گوشی با سایز 8/2 اینچی کمی‌ سنگین است.

طراحی گوشی شبیه گوشی‌های HTC به نظر می‌رسد. قسمت زیر صفحه نمایش چند کلید سخت‌افزاری قرار گرفته و بخش بالایی آنها کلیدهای نرم‌افزاری گوشی تعبیه شده است.کناره سمت چپ گوشی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و در کناره بالایی گوشی جک صوتی 5/3 میلی‌متری قرار گرفته است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی P350، 8/2 اینچی لمسی با وضوح تصویر 320×240 پیکسل است و صفحه نمایش آن یکی از بهترین صفحه‌های خازنی است. نمایشگر این گوشی زیر نور خورشید درخشان نیست بنابراین قابلیت خواندن را برای کاربر ممکن می‌کند که این قضیه از وضوح تصویر کم 320×240 پیکسلی آن ناشی می‌شود.

زیر صفحه نمایش چهار کلید سخت‌افزاری وجود دارد که می‌توان با آنها به مکالمه پاسخ داد، مکالمه را قطع کرد یا داخل گوشی به جست‌‌وجو پرداخت. این کلیدها همچنین نقش خاموش و قفل گوشی را بازی می‌کنند.

درپوش باتری ظاهر زیبایی به گوشی بخشیده و بخش پشتی آن به رنگ‌های متفاوت تغییر می‌کند.

روی بخش پشتی گوشی هم دوربین 3 مگاپیکسلی دیده می‌شود.

در بخش سمت چپ گوشی پورت microUSB قرار گرفته که امکان شارژ را فراهم می‌کند و کلیدها در کناره‌های گوشی به گونه‌ای طراحی شده که هنگام در دست نگه داشتن با وجود سایز کوچک خیلی راحت کنترل می‌شود.

ابعاد گوشی 12×58×108 میلی‌متر است و آنقدر کوچک طراحی شده که به سادگی داخل جیب جا می‌شود.صفحه نمایش همچنین دارای حسگری برای چرخش خودکار تصاویر است و حسگر دیگری هم برای غیرفعال کردن صفحه نمایش هنگام تماس با صورت روی آن تعبیه شده است.با این گوشی امکان دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری Android Market وجود دارد و از نرم‌افزار Flash برای مرورگری بهره می‌برد.

این گوشی ظاهرا برای رقابت با Wildfire S اچ‌تی‌سی طراحی شده اما قیمت مناسب‌تری دارد.

 

دوربین

دوربین گوشی P350، 15/3 مگاپیکسلی است که با توجه با سایز گوشی مناسب است. تصاویر و عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شود با وضوح 2048×1536 به نمایش در می‌آید. دوربین این گوشی همچنین از زوم خودکار و نشانگذاری تصویر برخوردار است. همچنین می‌تواند 24 فریم در ثانیه فیلم ضبط کند اما از دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری برخوردار نیست.

 

حافظه و سیستم عامل

گوشی P350، 140 مگابایت حافظه داخلی دارد که برای ذخیره عکس یا موسیقی کافی نیست، اما با کارت microSD تا 32 گیگابایت ارتقا می‌یابد و فضای مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سیستم عامل گوشی هم نسخه 2.2 Froyo است که امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته مشخص نیست که امکان ارتقا به نسخه 3/2 را داشته باشد.

با P350 امکان دسترسی به سرویس‌های ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، جست و جو و نقشه گوگل و نیز اکانت جی‌میل امکان پذیر است و از مرورگر جاوا از طریق نمونه‌ساز MIDP و HTML پشتیبانی می‌کند.

 

اتصالات

گوشی P350 از چهار باند شبکه GSM و دو باند شبکه HSDPA و GPRS و اتصالات Wi-Fi، بلوتوث با A2DP, EDR پشتیبانی می‌کند.

این گوشی همچنین امکان انتقال اطلاعات را با کابل microUSB دارد و از طریق این کابل شارژ هم می‌شود.

 

امکانات دیگر

گوشی P350 همچنین از رادیو FM با RDS پشتیبانی می‌کند، می‌توان با آن بازی دانلود کرد، GPS با A-GPS دارد و از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/WMA/eAAC+ و MP4/H.264/H.263/WMV پشتیبانی می‌کند.

باتری گوشی هم 1250 میلی آمپری است که در حال مکالمه 7 ساعت و در حال آماده باش 510 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

 

نقاط ضعف

گوشی P350 از سرویس‌های شبکه نسل سوم 3G پشتیبانی نمی‌کند بنابراین با اینکه یک گوشی هوشمند است اما نداشتن شبکه 3G نقص‌هایی را برای این گوشی به همراه خواهد داشت.

از آنجا که صفحه نمایش کوچک است، به تبع آن صفحه کلید هم کوچک و کاربرد آن سخت می‌شود و بنابراین نه تنها برای استفاده خانم‌ها مناسب نیست بلکه آقایان اصلا نمی‌توانند از این گوشی برای ارسال پیامک استفاده کنند.

حافظه داخلی گوشی خیلی کم است و امکان ذخیره هیچ فایلی اعم از ویدیو یا عکس را ندارد بنابراین از همان ابتدا باید کارت حافظه روی آن قرار داد.

 

کلام آخر

P350 ال‌جی اگرچه یک گوشی هوشمند است اما در رقابت با گوشی‌های هوشمندی که امروزه راهی بازار می‌شوند یا آنهایی که در رده متوسط هستند خیلی عملکردی و کاربردی نیست و همان‌طور که گفته شد به درد نوجوانانی می‌خورد که برای اولین بار قصد خرید گوشی هوشمند را دارند.

البته طراحی زیبا و کیفیت مطلوب صدا را هنگام مکالمه نباید دست‌کم گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:یک گوشی در قالب صابون,
ارسال توسط فرشید